Här har vi samlat svar på de vanligaste förekommande frågorna.
Beställning
Hur genomför jag ett köp?
- Använd sökfunktionen eller bläddra genom kategorierna för att hitta önskad produkt, lägg sedan önskad produkt i varukorgen och gå till kassan. Framme i kassan väljer du leveranssätt, betalningsalternativ och sedan bekräftar köpet. Har du något speciellt önskemål eller vill lägga till en kommentar kan du även göra det här.
När får jag min orderbekräftelse?
- När köpet är genomfört skickar vi en orderbekräftelse per e-post till dig omgående.
Hur ändrar jag eller avbeställer min order?
- Så länge dina varor inte är skickade från vårt lager går det bra att göra ändringar eller avbeställa din order genom att kontakta oss per e-post eller telefon.
Kan jag beställa till andra länder än Sverige?
- Nej tyvärr. I dagsläget levererar vi enbart inom Sverige.
Betalning och säkerhet
Vilka olika betalningssätt kan jag välja mellan?
- Faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via internetbank. Vid alla betalningar samarbetar vi med Klarna.
Kan jag som företag handla hos er?
- Nej, bara som privatperson.
Var kommer kvitto på mitt köp?
- En orderbekräftelse skickas till den e-post du anger i samband med beställning.
Hur många dagar har jag på mig att betala en faktura?
- Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum.
Hur får jag min faktura?
- Din faktura skickas till den e-post du anger i samband med beställning.
Frakt och leverans
Hur lång är leveranstiden?
- Vår ambition är att leverera alla paket inom 1-2 arbetsdagar, vilket innebär att det normalt tar 2-5 helgfria arbetsdagar innan du har dina varor.
Hur vet jag när jag kan hämta mitt paket hos ombudet eller utlämningsstället?
- Du får ett SMS när du kan hämta paketet. SMS skickas till det mobilnummer du angav vid beställning.
Hur lång tid har jag på mig att hämta mitt paket?
- Vanligtvis ligger ditt paket kvar i 14 dagar innan det returneras till oss.
Vad kostar frakten?
- För order som understiger 600 kr inkl. moms utgår en fraktavgift på 59 kr. Över 600 kr handlar du fraktfritt.
Jag har mottagit en skadad eller felaktig vara, hur gör jag nu?
- Om något blir fel vid leverans, tex. fel vara, fel antal eller skadad vara har du rätt att inom 14 dagar ångra/reklamera ditt köp. För att kunna returnera varan måste den vara oanvänd, i säljbart skick, ha obruten försegling/plombering och om möjligt vara i originalförpackning. Vid eventuell retur vänligen kontakta oss per mail för att få ett en retursedel, Hälsogiganten står för returfrakten.
Jag har mottagit en transportskadad vara, hur gör jag nu?
- Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall detta omedelbart vid leverans anmälas till fraktbolaget. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, kontaktar du oss.
Kan jag välja utlämningsställe?
- Paketet skickas till ditt närmaste utlämningsställe. Vill du ha varan skickad till ett specifikt utlämningställe skriver du det i komentarsfältet i kassan.
Returer
.Jag vill returnera min beställning, hur gör jag nu?
- Hos oss på Hälsogiganten har du 14 dagars ångerrätt på ditt köp. Ångerrätten gäller dock inte Vivomixx då den är kylvara. Vid retur av kosttillskott får ej förseglingen/plomberingen vara bruten. Skulle du vilja returnera en vara, vänligen kontakta oss per mail och ange ordernummer. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan betalar vi tillbaka varusumman.
Vem betalar frakten vid retur?
- Frakter i samband med byten eller returer betalas av kunden.
Övriga frågor
Kan jag handla för vilken summa som helst?
- Ja det kan du göra, vi tillämpar ingen minimisumma.
Varför saknas det ibland text till vissa produkter?
- När det gäller kosttillskott är det ej tillåtet att skriva att de förebygger, påvisar, lindrar eller botar sjukdomar, sjukdomsbesvär eller symtom på sjukdom. Man får inte på något sätt antyda detta. När det gäller receptfria läkemedel, växtbaserade läkemedel och naturläkemedel får vi skriva det som läkemedelsverket godkänt i samband med registreringen av läkemedlet. Lagstiftningen är bra för dig som konsument. I Sverige är det läkemedelsverket och livsmedelsverket som kontrollerar att återförsäljare följer lagen.
Jag saknar en produkt i ert sortiment, kan ni ta in den?
- Du är välkommen att kontakta oss så kan vi se om vi kan hjälpa dig.